tisdag 26 augusti 2014

Rickard Fuchs - Lycka!

Den här boken blev det när jag redan lagt mig tillrätta på spikmattan och bad Johan hämta en lämplig bok åt mig. Efter att han först tagit fram en bok jag nyligen läst så blev det alltså denna bok. Den här kom jag över för rätt många år sedan när jag besökte en gigantisk second hand-butik och gick därifrån med alldeles för många prylar - inklusive en bunt böcker!

Lycka! består i alla fall av en bunt korta historier som med glimten i ögat analyserar vad lycka egentligen är, hur man uppnår det och varför vi mår dåligt av att alltid vara lyckliga. För egentligen, hur kan man uppskatta sann lycka om man inte har det lite motigt emellanåt?

Personligen tycker jag inte den här boken riktigt är på samma nivå som Visst är det härligt att vara svensk! men den var ändå både underhållande men samtidigt tänkvärd över hur vi borde förhålla oss till just lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar