torsdag 13 december 2012

Luciatåg med Aurora LTU 13 december 2012

Ingen rast, ingen ro. Efter alldeles för få timmar sömn så klev jag upp lagom sent för att bli tvungen att i det närmaste springa till universitetet för studentkören Auroras sedvanliga luciatåg. För Johan hade ju väldigt generöst låtit sig dras med att bistå kören i luckorna på herrstämmorna. Så jag som trodde att man när man var barnlös slapp stressa vid Lucia ja tji fick jag. Har man en man som är med och sjunger lite varstans så står det både konserter och lussetåg på schemat.

Universitetet bjöd i vanlig ordning på glögg och pepparkakor och centrumrestaurangen var precis som alla andra år fullsatt, men trots min sena ankomst så hann jag både förse mig med lussefrukost och hitta mig en plats relativt nära scenen.

Aurora stod som vanligt för ett finstämt klassiskt Luciatåg med de vanligaste sångerna. Här har man inte överhuvudtaget försökt tona ner Kristendomen utan här var det gott om gamla klassiker. Johan och de andra pojkarna hade förstås gemensamt Staffan-solo och min man gjorde bra ifrån sig.
Det är så här man ska inleda Lucia-dagen.

Psst.. jag förstår att Aurora bad om förstärkning, förutom Tobias så har ju de där grabbarna riktigt många kör-år bakom sig, den manliga återväxten verkar inte riktigt ha fungerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar