söndag 16 december 2012

Julfilmer - Tomten är far till alla barnen

Då våra fikagäster avvek så pass tidigt på kvällen så gick vi vidare med att klämma ännu en julfilmsklassiker. När den här filmen gick upp på de svenska biograferna lurade jag med mitt ex på bio. Även om det inte direkt gjorde under för en infekterad relation så uppskattade vi båda filmen. Hans favoritscen var förstås den med groggen - vilken även Johan gillar så det kanske är en killgrej.

För mig betydde filmen vid första intrycket att mina gamla familjejular kanske inte var så farliga när allt kom omkring. Den har sedan blivit en mysig tradition, fast totalt orealistisk förstås! Jag menar, vem firar sån där jättejul egentligen? Svaret visade sig nästan 10 år senare vara Johans släkt - med den stora skillnaden att folk var glada och avslappnade då förstås.

Men det här en äkta härlig svensk julfilm, fylld med rapp dialog och bra skådespelare. För att komma ihåg att varva ner i julstöket, varför inte se en komedi om en äkta mardrömsjulafton?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar