måndag 29 december 2014

Hobbit del 3: Femhäraslaget

För en vecka sedan kom jag och Johan så iväg på vårt första biobesök på över ett halvår. Med ankomsten av Litens farmor inför julen så fanns det en mycket villig barnvakt tillgänglig så vi slog till!

Dock valde vi en tidigare föreställning för att dels öka chanserna att vi själva inte skulle somna men också så att vi skulle vara hemifrån på så bra tider som möjligt. Det visade sig innebära att det var ungefär 10 personer på plats i biosalongen..

Jag har ju genomgående när det gällt Hobbit-filmerna varit något förvirrad, jag har läst boken men det är så pass mycket som är tillagt att det inte riktigt har hjälpt mig att veta vad som ska hända. Nu inför sista filmen insåg jag dessutom att jag nog skulle behöva läsa om boken för det är en hel del jag inte riktigt kommer ihåg.

I alla fall, det var en riktigt pampig storfilm, 3D-effekterna hade fått mindre utrymme i den här filmen och var på mer lagom nivå och fungerade nog faktiskt bäst hitintills i trilogin genom att förstärka filmen snarare än dominera den.

Det är inte den bästa filmen jag sett men den kändes bra och knöt på ett fint sätt ihop med Sagan om Ringen-filmerna. Vi gick ifrån bion mycket nöjda med vår bioupplevelse. Inför biobesöket hade vi dessutom sett om de två tidigare filmerna i sina förlängda DVD-versioner. Och nu efter julhelgen har vi börjat se om Sagan om Ringen-triologin. Bara för att man kan förstås!

Barnvaktstunden fungerade också ganska så bra. Vi var lite oroliga för matningen för Emma har inte velat ta flaska på sistone men det hade löst sig till slut. Vi får se när nästa tillfälle ges för biobesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar