måndag 14 april 2014

Jo, lite kulturell är jag faktiskt..

..det bara inte har hamnat här. Faktum är att jag är inne i en läsperiod där jag försöker läsa så mycket som möjligt. Att tappa lusten för skönlitterär läsning som student är faktiskt ganska vanligt förekommande då större delen av ens arbete går ut på att just läsa. Så man får nästan aktivt jobba för hitta vägar runt det och i slutändan hitta tillbaka till sin gamla läslust.

Jag har hållit min läsning i liv mycket genom att läsa serier, kanske inte det mest avancerade man kan ägna sig åt men jag har alltid gillat serier som underhållning och är glad över hur mycket serier det finns som inte endast vänder sig till barn och ungdomar. Tack vare den underbara prenumerationstjänsten som SF-bokhandeln erbjuder så kan jag nu njuta av att få numrena av det pågående äventyret av Elfquest direkt hem i brevlådan kort tid efter att de kommit ut i USA. Mycket smidigt (och inte speciellt dyrt heller)!

Men nu har jag läst bort seriehögen som legat på nattduksbordet och satsar skönlitterärt igen. Jag har mycket olästa böcker här hemma som är mer eller mindre planerade inköp så bara att läsa på! Så allt jag läser kommer nog inte dyka upp i bloggen, så intressant är det väl knappast att läsa om allt jag tar mig för inom kultur. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar