lördag 3 februari 2024

Pressure (2015)

Jag älskar katastroffilmer. Punkt. Jag njuter av misär, ond bråd död och ett enstaka överlevande. Egentligen letade vi efter Gremlins 2 när vi snubblade över Pressure. Jag är extra förtjust i den utsattheten en katastroffilm får i rymden eller under ytan. Dessutom är jag dykare, jag har förvisso inte dykt på många år, jag har endast varit nere på 19,5 meters djup och inte gjort en slimmad nöduppstigning sedan uppdyket (tror den var från typ sju meters djup). Jag älskar dock vatten och längtar efter djupet igen - och jag ser gärna på katastroffilmer från under ytan.

Så vi såg fyra dykare bli fast i en dykarklocka på 200 meters djup. Det här är inte den bästa filmen i genren. De hade kunnat ta ut svängarna mer. Men det var ändå en trevlig katastrof. Jag fick min kvot av ond bråd död uppfylld. Jag fyllde på min lista med fler lämpliga katastrofer för en annan dag. Ni hittar Passage just nu på HBO Max.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar